Κατηγορίες
παρουσιάσεις

Άρθρο συνεργάτη

Το τρίπτυχο πάνω στο οποίο έχει δομηθεί η φιλοσοφία των υπηρεσιών του Τμήματος Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού είναι:

  • Αναγνώριση των κλίσεων των μαθητών
  • Πληροφόρηση
  • Συμβουλευτική

Οι υπηρεσίες του Τμήματος βασίζονται σε μια εξελικτική και πολυδιάστατη προσέγγιση και ανανεώνονται συνεχώς σύμφωνα με τις νέες τάσεις. Στο πλαίσιο αυτό ομάδα εκπαιδευτικών και ερευνητών του σχολείου σχεδιάζει μεθοδικά και συστηματικά βιωματικές και διαθεματικές δράσεις, που προσφέρουν στους μαθητές όσο γίνεται περισσότερα ερεθίσματα και τους βοηθούν στην αυτογνωσία τους και στις μελλοντικές επαγγελματικές επιλογές τους. Έτσι:

  • Στο Δημοτικό, επιχειρείται να σκιαγραφούνται οι κλίσεις και οι δυνατότητες του παιδιού και να εντοπίζονται τα ταλέντα του, προκειμένου να αξιοποιηθεί το δυναμικό του. Μέσα από την επαφή με επιτυχημένους επαγγελματίες αλλά και επιλεγμένες επισκέψεις σε επαγγελματικούς χώρους και δημιουργικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός μας επιδιώκει να αναδείξει τα πρώτα δείγματα των προτιμήσεων και δεξιοτήτων τους.
  • Στο Γυμνάσιο, οι μαθητές/τριες που βρίσκονται σε μια σημαντική καμπή της βιολογικής, συναισθηματικής και κοινωνικής εξέλιξης, ενισχύονται στο να ανακαλύψουν τον εαυτό τους και τις επιλογές τους σε σχέση με τη μελλοντική τους εκπαίδευση και την ευρύτερη προσωπική και επαγγελματική εξέλιξη. Έτσι, επιδιώκεται να συλλέξουν πληροφορίες για εκπαιδευτικές διεξόδους μετά το Γυμνάσιο, να προσεγγίσουν ουσιαστικά την έννοια της εργασίας και το ρόλο της στη ζωή του ανθρώπου, να εντοπίσουν τα χαρακτηριστικά που συνθέτουν την προσωπικότητά τους, να διακρίνουν την ανάγκη της πληροφόρησης στη διαδικασία λήψης απόφασης μέσα από τη συμμετοχή τους σε προγράμματα επιχειρηματικότητας, βιωματικής προσέγγισης εργασιακών ρόλων, συζήτησης με εξειδικευμένους επαγγελματίες διάφορων χώρων και τεστ προσωπικότητας.
  • Στο Λύκειο επιδιώκεται οι μαθητές/τριες να μάθουν καλύτερα τον εαυτό τους, θέτοντας σταδιακά στόχους και σχεδιάζοντας τη σταδιοδρομία τους βήμα βήμα. Έτσι, στην Α΄ Λυκείου υλοποιούνται εξειδικευμένα προγράμματα ανίχνευσης επαγγελματικών τάσεων και δυνατοτήτων στη βάση των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα (soft skills training), στη Β΄ Λυκείου διενεργείται Πρόγραμμα εντοπισμού Επαγγελματικών Ενδιαφερόντων, υποστηρίζοντας τους μαθητές στις καθοριστικές αποφάσεις που καλούνται να λάβουν εν όψει της Γ΄ Λυκείου. Στο πλαίσιο αυτό επιδιώκεται η χαρτογράφηση των προσωπικών τους ενδιαφερόντων και την κάλυψη πληροφοριακών κενών, τεράστιου εύρους θεμάτων όπως το Εκπαιδευτικό Σύστημα Εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο, τα Προγράμματα Σπουδών των Σχολών του Ελληνικού Ακαδημαϊκού Χάρτη & τη Συμβατότητά τους με τα ενδιαφέροντα, τις κλίσεις & τις προτιμήσεις του, τον Κόσμο της Αγοράς Εργασίας και των Προοπτικών Απασχόλησης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *